lunes, 20 de noviembre de 2017
Com us explicàvem l'altre dia, la publicitat és omnipresent a les nostres vides i té una enorme influència en tots nosaltres, en la manera de percebre el món, en les nostres expectatives i els nostres desitjos. Amb l'alumnat de sisè del col·legi Divina Providència vam parlar divendres de la necessitat de saber que quan rebem un missatge publicitari hem de saber desxifrar els valors que s'hi amaguen: allò que no es diu i no es mostra, però que hi és.
Perquè, tot i que cada vegada és més freqüent veure anuncis que tracten de ser respectuosos amb la dignitat personal de dones i homes i que recullen models i estils de vida que s'han anat imposant socialment, el cert és que la publicitat continua emprant estereotips sexistes per la promoció i venda dels seus productes. I ara, que tenim prop les dates nadalenques, encara es fa més evident amb els catàlegs de joguines que constantment arriben a les nostres mans: catàlegs amb el missatge de que les nines i les cuinetes són per les noies, els cotxes i els robots per als nens.
Per sort, cada cop és més freqüent trobar-nos amb iniciatives que intenten fer les coses diferents i combatre els estereotips de gènere. Catàlegs on podem trobar-nos a una nena jugant a ser bomber o a un nen pentinant una nina. I no només això, sinó incloure imatges amb infants amb síndrome de Down. Perquè la vida real, per sort, és molt més que un estereotip.
Entrada publicada el lunes, noviembre 20, 2017 per Cultura Emprenedora IMET
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
El projecte Cultura Emprenedora a Primària aposta per fomentar la imaginació, la creativitat, el compromís, la responsabilitat i la motivació, entre d’altres valors, a través d’una metodologia activa en que professorat i alumnat emprenen un projecte comú que es desenvolupa al llarg del curs.
El + llegit darrerament
-
La creativitat és una qualitat pròpia de l'ésser humà, però no per això innata, sinó que es pot treballar amb senzills exercicis. E...
-
Ahir dimecres vam poder gaudir d'una sessió doble de ràdio amb les escoles Sant Jordi i Sant Bonaventura. La Marta i el Biel, de l'e...
-
Dimecres passat el projecte Cultura emprenedora a primària va posar punt i final a la seva novena edició a través de l’acte de cloenda c...
-
Per posar fi al resum d'aquesta setmana, acabem de la manera més dolça. I és que dimecres la Vanesa i la Noemí, de Lolita, van compar...
-
Acabem d'aterrar del darrer taller de creativitat que hem dut a terme aquest matí a l'escola La Ginesta, a la classe de 3r B, i h...
Arxiu del blog
-
►
2018
(49)
- ► septiembre (1)
-
▼
2017
(55)
-
▼
noviembre
(12)
- La importància del descans a la creativitat
- A l'Escola Pia també tenen sorteig
- Estrenem nou taller!
- Sorteig a La Pau
- Temps de joguines, temps d'estereotips?
- Retrobar-nos
- La seducció publicitària
- D'on surten les idees?
- Notícia a Canal Blau: El programa Cultura emprened...
- Una de les claus de l'emprenedoria: la confiança e...
- Scamper i núvols per practicar la creativitat
- Cercant solucions diferents
- ► septiembre (3)
-
▼
noviembre
(12)
-
►
2016
(62)
- ► septiembre (2)
-
►
2015
(63)
- ► septiembre (1)
-
►
2014
(63)
- ► septiembre (4)
0 comentarios:
Publicar un comentario