Com us explicàvem l'altre dia, la publicitat és omnipresent a les nostres vides i té una enorme influència en tots nosaltres, en la manera de percebre el món, en les nostres expectatives i els nostres desitjos. Amb l'alumnat de sisè del col·legi Divina Providència vam parlar divendres de la necessitat de saber que quan rebem un missatge publicitari hem de saber desxifrar els valors que s'hi amaguen: allò que no es diu i no es mostra, però que hi és.

Perquè, tot i que cada vegada és més freqüent veure anuncis que tracten de ser respectuosos amb la dignitat personal de dones i homes i que recullen models i estils de vida que s'han anat imposant socialment, el cert és que la publicitat continua emprant estereotips sexistes per la promoció i venda dels seus productes. I ara, que tenim prop les dates nadalenques, encara es fa més evident amb els catàlegs de joguines que constantment arriben a les nostres mans: catàlegs amb el missatge de que les nines i les cuinetes són per les noies, els cotxes i els robots per als nens.

Per sort, cada cop és més freqüent trobar-nos amb iniciatives que intenten fer les coses diferents i combatre els estereotips de gènere. Catàlegs on podem trobar-nos a una nena jugant a ser bomber o a un nen pentinant una nina. I no només això, sinó incloure imatges amb infants amb síndrome de Down. Perquè la vida real, per sort, és molt més que un estereotip.