Cada segon que vivim és un moment nou i únic de l’Univers, un moment que no tornarà mai més. I què és el que ensenyem als nostres fills? Doncs els ensenyem que dos i dos són quatre, que París és la capital de França… Quan els ensenyarem, a més a més, què són?
A cadascun d’ells li hauríem de dir: Saps qui ets? Ets una meravella! Ets únic! Mai abans no hi havia hagut cal altre infant com tu. Amb les teves cames, els teus braços, amb l’habilitat dels teus dits, amb la teva manera de moure’t. Potser arribis a ser un Shakespeare, un Miquel Àngel, un Beethoven. Tens totes les capacitats. Sí, ets una meravella!
I quan creixis, seràs capaç de fer mal a un altre que sigui, com tu, una meravella? Has de treballar -igual que tots hem de treballar- per fer el món digne dels seus fills!
Pau Casals

L’emprenedoria, com actitud per afrontar el creixement personal, és una experiència que s’ha de viure i treballar des de l’educació primària, quan l’alumnat és un gran generador d’idees, perquè quan arribi a l’educació secundària hagi interioritzat els valors que implica el fet d’emprendre.

Aquest projecte, iniciat al curs escolar de 2009-2010, amb esforç i confiança ha anat sumant escoles i aules any rere any, obtenint una àmplia varietat d’idees brillants i innovadores, a banda d’excel·lents avaluacions per part dels participants.

El projecte Cultura Emprenedora a Primària aposta per fomentar la imaginació, la creativitat, el compromís, la responsabilitat i la motivació, entre d’altres, a través d’una metodologia activa en que professorat i alumnat emprenen un projecte comú que es desenvolupa al llarg del curs.

Des de l’Institut Municipal d’Educació i Treball, ens comprometem a fer el seguiment de cadascun dels projectes, així com la coordinació i l’impuls del debat pedagògic. Per fer-ho, l’IMET posa a disposició de les escoles els recursos següents:

- Seguiment individual dels projectes, formació, coordinació pedagògica preparació dels escenaris necessaris,etc.
- Els recursos tècnics i humans de l’àrea d'Ocupacíó i Educació de l'IMET que siguin necessaris per desenvolupar, amb èxit, el projecte.