Bon dia!

Aquests dos darrers dies hem tornat a les aules de cinquè de l'escola l'Aragai per parlar de publicitat.I, quan parlem de publicitat, un dels elements en els que hem de parar atenció és el color. Els colors tenen molta influència sobre les persones i poden ajudar a associar valors o crear sensacions.

Així, per exemple, trobem que:

- Blau:s'associa a responsabilitat i confiança, la seguretat i la fidelitat. Per aquest motiu no és estrany veure'l relacionat amb productes de neteja, amb l'aire, el cel, l'aigua o el mar.

- Vermell: relacionat amb el valor, l'audàcia, l'energia, la passió i l'amor. S'utilitza molt en temps de rebaixes i descomptes.

- Groc: associat amb emocions com la felicitat, l'alegria i l'optimisme, a més de relacionar-lo amb la creativitat. Molt efectiu per atraure l'atenció. Tot i que s'ha de vigilar, emprar-lo en excés pot arribar a pertorbar.

- Verd: el color de la natura, la primavera, el creixement i la renovació. S'associa amb la salut, la pau i el medi ambient.

- Blanc: implica innocència i puresa, un nou inici. Igualtat i unitat. I s'utilitza especialment a la medicina i la salut.

- Negre: l'elegància, la sofisticació, el poder, el secret i el misteri. Molt emprat per anunciar joies i productes de luxe.

- Gris: relacionat amb la seguretat, la fiabilitat i la maduresa. És el color de l'intel·lecte, el coneixement i la saviesa. També es considera el color del compromís, encara que també se'l relaciona amb la tristor i la malenconia.

Així que, quan us trobeu amb la tasca de dissenyar un cartell, penseu bé els colors que triareu per arribar al vostre objectiu ;)

Part de la informació d'aquest article prové de: Crónica Global