Compartim amb vosaltres una història d'aquelles que arriben el cor, una història de creativitat, innovació i solidaritat. 

"Mariam Sabar és una nena de Montcada que va néixer sense la mà dreta. Malgrat la seva malformació, la petita, que cursa P5 a l’escola El Turó, ha desenvolupat unes grans habilitats per fer hàbits tan quotidians com cordar-se la bata o la jaqueta. “És tan espavilada que ho fa més ràpid que altres companys de classe i, fins i tot, s’ofereix per ajudar els que no han acabat”, comenta la seva tutora, Montse García. Però a partir d’ara, Mariam també podrà experimentar un ventall de sensacions noves com anar en patinet o bicicleta gràcies a la iniciativa de l’escola. Sota la direcció del coordinador d’informàtica, el professor Nacho Gálvez, dos alumnes de sisè –Guillem Marqués i Ulisses Madurell– han dissenyat una pròtesi de mà per a la nena, que han imprimit amb la impressora 3D que l’escola va guanyar l’any passat en ser un dels centres premiats a l’ITworldEdu, l’esdeveniment anual de referència del sector tecnològic educatiu.

"El dijous 18 de febrer l’escola li ha posat la pròtesi a la petita, que s’ha mostrat molt contenta amb la seva nova joguina. “Ara que provi a fer moltes coses amb la nova mà com agafar objectes, anar amb bicicleta o patinet”, explicava Gálvez a la família de Mariam, molt agraïda amb l’escola per la iniciativa, mentre li posava la pròtesi a la nena.

"Aquesta història tan bonica, que posa en valor la bona feina que es fa des de les escoles malgrat la manca de recursos, és una de les activitats que formen part del projecte ‘El Turó disseny 3D’. El centre ha posat en marxa la iniciativa aquest curs “per veure com funciona amb els alumnes dels cicles mitjà i superior que enllesteixen les feines més ràpid”, ha comentat la directora, Imma Espinosa, qui ha afegit que la idea és implementar-ho a totes les classes d’aquests nivells, “però dependrà dels recursos informàtics que disposem”.

"El projecte ‘El Turó disseny 3D’ consisteix a dissenyar i fabricar diferents objectes i eines que donen un servei al centre com la pròtesis per a Mariam. Els alumnes han de cercar les necessitats i respondre a les propostes que els arriben per part de l’escola. Mitjançant la plataforma Tinkercad fan el disseny –en ocasions fan un pas previ amb materials físics– i després ho imprimeixen amb la impressora 3D. Alguns dels projectes duts a terme són un joc de monedes per als alumnes d’infantil, premis per als diferents concursos escolars, peces de seguretat i ulleres ‘gran dictat’ per treballar la llengua oral a les aules, entre d’altres. “És un projecte global on intervenen moltes disciplines. De vegades, hem de consultar temes en fòrums en anglès que també ens serveix per practicar l’idioma”, explica Gálvez."


Font: laveu.cat