Ahir la tarda parlàvem a l'Escola Pia que la publicitat és a tot arreu. Fins no fa tant, sabíem on ens la podíem trobar: televisió, ràdio, aparadors, cartells, correu comercial, etc. eren les formes més comunes que les empreses utilitzaven per captar la nostra atenció. 

Amb l’arribada d’internet, però, la publicitat va trobar noves possibilitats i ja no és només als llocs tradicionals, sinó també als nostres propis dispositius. Així, trobem publicitat quan mirem una xarxa social o quan estem llegint una pàgina web.

I de la mateixa manera que la publicitat ha canviat, també ho ha fet la publicitat encoberta. Abans en trobàvem, i encara en trobem, a les pel·lícules o als programes de televisió amb referències a un producte com si fossin part del guió o col·locats estratègicament a l'escena. Però ara, som conscients que estem consumint publicitat quan apareix dins d’una fotografia o un vídeo d’algú que seguim? Això també és publicitat! Els influencers són utilitzats per moltes empreses per promocionar, de manera discreta i a canvi d'una remuneració, els seus productes.

Reflexioneu-hi!